Beschrijf wat voor rol social media nu heeft in de organisatie

 

We zijn net begonnen met het gebruik van social media bij onze organisatie. Nu speelt het nog geen grote rol, maar we zijn bezig met een groot plan ervoor.

We bereiken op dit moment via FB retargetingcampagnes voor bepaalde product groepen onze klanten al.

 

 

Mogelijkheden en plannen:

Gebruikers van social media benutten om mijn product bekend te maken en te promoten.

 Bij marketing : social media spelen een grote rol in marketingstrategie tegenwoordig.

De klanten/consumenten krijgen een steeds groter aandeel in het bekend maken van ons merk, door te zorgen dat er meer volgers en dus nieuwe klanten komen.

S.M. is een platform om je relatie met je publiek op te bouwen en meer klanten, leads, community te krijgen.

Sales: social media speelt een grote rol in het verkoopproces. Voorbereiden van salesgesprekken.

Je kan ook via S.M. direct je producten verkopen door bv op FB een shop te maken. Het hele koopproces gaat dan via FB .
En indirect: via retargeting of FB-shop doorsturen naar je webshop om daar te kopen.

 

Doelstelling.

Verbeteren van klantrelatie door bv chat, mensen kunnen feedback geven die waardevol is, opmerkingen geven en je blijft in beeld doordat je regelmatig contact hebt.

Verbeteren van merkwaarde door het aanbieden van waardevolle info zoals tips, acties enz.

Dit alles ook gebaseerd op de informatie die je van hen hebt gekregen. Leads genereren , ook al kopen ze zelf niet.

 

Luisteren; Hoe praten (potentiële) klanten over jou en jouw producten? In deze fase ligt de focus op het verkrijgen van deze inzichten en het vergroten van

klanttevredenheid.

Participeren: volgers kunnen feedback geven, vragen stellen, chatten, delen van tips en acties.